Imaz: “AEBetan inori ez litzaioke bururatuko errekuntza-motorra debekatzea”

Josu Jon Imaz Zamudioko Parke Teknologikoan eskainitako hitzaldian zehar.
Josu Jon Imazek energia estrategiaren eta deskarbonizazioaren hiru helburu nagusiak berreskuratzeko premia aipatu du; honakoak: horniduraren segurtasuna, lehiakortasuna eta iraunkortasuna. Bere ustez, Europa porrot egiten ari da, lehenengo biak ahaztu dituelako, ustez hirugarrena lehenetsiz, “baina iraunkortasunari dagokionez ere ez da ondo ari”.

Sprilurren 40. urteurrena dela eta, Zamudioko Parke Teknologikoan eskainitako hitzaldi batean, Repsoleko kontseilari delegatuak esan du Europa politika energetikoetan “porrot” egiten ari dela, lehenik eta behin, “horniduraren segurtasuna ahaztu” duelako, eta, ondorioz, Errusiaren “erabat menpeko”  bihurtu delako. Gainera, irisgarritasuna ahaztu du, “energia merkea izan zedin eta familiek hilero arazorik gabe ordaindu ahal izan zezaten, eta industria-kontsumitzaileek lehiakorrak izanik ekoitzi eta esportatu ahal izan zezaten”.

Imazen arabera, “iraunkortasunak bakarrik axola zuen”, baina hori ere “ez da ondo joan”, Europa “porrot” egiten ari delako deskarbonizazioaren arloan. Hala, Europa CO2 emisioak murrizten ari dela uste dutenei ohartarazi die jaitsiera gertatzen ari dela siderurgiako eta finketako prozesu industrialak Europatik kanpo lekualdatzen diren heinean, eta horrek aberastasuna eta lanpostuak galtzea dakarrela, “industriako BPGa 3,5 puntu gutxitzearen kontura” azken 20 urteetan, “eta munduan CO2 emisioak ez dira murrizten”.

Imazek salatu duenez, Europan “egurra ematearen” politika egiten den bitartean, AEBetan “azenarioaren” estrategia aplikatzen da. “Hemen, dena mugatzea da, han sustatzea da kontua. Bertan elikatzen dira teknologien arteko lehia eta berrikuntza; hemen, berriz, debekatu egin nahi dira. AEBn inori ez litzaioke bururatuko errekuntza-motorra debekatzea”.

Erregai sintetikoak

Erregai berriei dagokienez, “erregai sintetikoen aldeko apustu serioa” egitearen alde agertu da, eta, ildo horretan, Bizkaiak “datozen urteetan erregai sintetikoak ekoizteko Europako proiektu bakarretako bat” izango duela nabarmendu du.

“Oso garestiak” direla diotenen aurrean, Fraunhofer Institutuaren ikerketen arabera, kostuaren aurreikuspenen arabera, “2035ean % 42ko nahasketa sintetikoarekin eta % 58ko diesel mineralarekin, 1,36 euro/litroko, dagozkien zergak ordainduta, eta 2050. urtean, erregai sintetikoaren % 100, 1,38 euro/litroko”.