Talentu kualifikatua lortzeko “benetan norbere burua ondo saltzen” jakin beharra azpimarratu du Arzuagak

Ana Barandiaran kazetaria; Iberdrolako Leire Hormigo; Oihane Aldayturriaga BBK-ko talentu arduraduna; Nora Sarasola BBK-ko Gizarte Ekintzako zuzendaria; Aitor Arzuaga Alba Emission Free Energyko zuzendari nagusia eta Marta Martínez Cebekeko ekintzailetza arduraduna.
El Correo egunkariak antolatutako ‘Mundo futuro. Claves para conseguirlo’ zikloak enpleguaren erronkari buruzko hausnarketa egin du, Aitor Arzuaga Alba Emission Free Energyko zuzendari nagusiaren parte-hartzearekin. Trantsizio energetikoa eta deskarbonizazioa bultzatzeko Petronorren filialaren arduradunak azpimarratu du  “gure burua benetan ondo saldu beharra”  dagoela,  “talentu kualifikatuak munduan nahi duen tokian lan egin dezakeelako eta anekdotikoak garelako”.

Arzuagak txarretsi egin du ikastetxe batzuetan ingeniaritzako karrerak desagertu izana, ikasle faltagatik, “nahiz eta jarduera horrek zero langabezia izan”. “Oso erronka garrantzitsua dugu gizarte gisa, 14 eta 18 urte bitarteko gazteek jasotzen dituzten mezuei dagokienez, ikasle-bizitza eta bizitza profesionala polarizatuko baitiete”,  hausnartu zuen.

Era berean, Arzuagaren ustez, “gehiegi zehazten ditugu bilatzera ateratzen garen lanpostu hutsak eta profilak. Beti zozo zuriaren bila goaz, eta txipa aldatu behar da”.  El Correoko kazetari Ana Barandiaranek zuzendutako topaketak, Marta Madrugak aurkeztutakoa eta BBK-ko Gizarte Ekintzako zuzendari Nora Sarasolaren parte hartzea izan duena, STEM profilak (Zientzia, Teknologia, Ingeniaritza eta Matematikaren ingelesezko akronimoa) batzeko beharra eta ‘reskilling’ edo profesionalak bergaitzekoa azpimarratu zuen.